Sunday, January 2, 2011

2011 dah 28 tahun la

lama dah tak tulis... hehehe.. hye everbody.. happy new year 2011. kenapa ek, kadang2 kita rase lonely sangat2.. tapi kadang2... ramainyer orang disamping kita..
btw.. azam taun nie.. aku nk tulis blog.. paling kurang sebulan sekali....
banyak benda dah terjadi masa 2010... antara benda penting dalam idup aku

1. Yeah Finally aku dapat DIPLOM selepas 1o.5 semester berjuang seorang diri dalam bidang aku
2. Aku pulang ke Malaysia... Bye2 jerman... Windu sangat2 jerman...
3. 17 Mei 2010, permulaan aku kerja kat Jabatan Keretapi ( Kerja GOMEN ) BUHSAN
4. 4 Ogos 2010.. dah beli keta sendiri VIOS TRD... kopak bayar RM 978 sebulan
5. Selepas 6 tahun.. finally dapat raya kat Kampung... n handle program raya..
6. Susah nyer dok malaysia.. dah tak kaya macam kat german. nak beli baju pun takut.. gaji cukup2 makan je... ( saper suh beli keta dulu ) takpe.. aku beli keta bukan utk aku... but utk family.... senang nk gerak... sian kat Sang Kancil dah 10 tahun berkhidmat...

ade lah benda2 lain lagi.. but semua2 tue small2 things... aku pun dah start bercamping, berpicnic... dah lama aku tinggalkan benda2 nie... harap2 tahun 2011 nie aku leh join lebih banyak aktiviti adventures..

satu benda yang aku tak dapat lari... apsal semua orang tanya aku.. bila nk kawin? susah la nk jawab... aper nk jawab ek? baru jer start kerja.. duit pun tak cukup lagi.. calon pun tak confirm lagi... susah nyer nk cari bakal isteri nie.. ntah.... stress gak... mak abah selalu cakap... diorang dah berumur.. takut tak sempat tengok cucu... susah2 aku suh jer mak aku cari... hahaha

kepala lutut aku dah kembali pulih.. tapi leh ringan2 jer.. kalau tak, tercabut lagi...
betapa ilangnyer nikmat dunia .. bila aku dah takleh lari macam dulu2.. aku tak boleh main sesuka hati utk lepaskan tension... badan pun dah makin naik. perut pun dah ade tendency nk jadi boroi.. ya Allah.. kembalikan lah lutut aku...

target aku taun nie.. nk teruskan usaha majukan kampung... handle aktiviti2 menarik.. join xtvt camping kayakking climbing... saper2 ade program .. plz inform me k..

kadang2 rase sangat kehilangan kawan2... maklumlah.. dah ramai yang kawin..yang dah start kerja ... ade komitmen lain.. nk ajak g mana2 pun susah.. salah siapakan ini?
aper2pun.. aku kena pandai2 la cari kekawan baru.. hahaha... baru leh join xtvt2 menarik..

so ... semoga tahun baru 2011 tahun baru hijrah 1432 ini memberi semangat baru dalam idup aku... aper yang aku rase terbaik.. aku nk kembali kepada asalku sebelum aku kenal dunia luar.. naive, pemalu, pendiam, dan aktiv... tak salah kot.. aku berubah balik.. kadang2 terlebih confident pun boleh makan diri...

tq... pian boleh

3 comments:

......... said...

jom2..hobi baru thn 2011..bagpackers ke serata dunia....jom2..

pian_palop said...

hehehe... nie saper? mmg pun nk backpackers serata dunia... tapi ongkos jer takde...

......... said...

haha....rahsia kerajaan.. yihuu