Monday, May 11, 2009

6 tahun la...

lama gak aku stop tulis... sorry kepada yg membaca... skang nie aku sambung kisah idup aku masa Tadika...

so... cam biasa la... tadika kena pakai baju warna putih ade bunga2 pink.. suar warna pink.. hehehe.. cool hah... first time masuk.. aku mmg la pengecut.. aku nie pemalu .. n suka bergaul ngan orng..
tapi ade dua cikgu yg aku ingat sampai bila2.. cikgu Gi n cikgu Opah.. diorang nie baik sangat2.. pandai jaga hati budak2... n selalu ajaq aku benda2 yg aku tak pernah tau.. baca doa makan... tulis ABC... mungkin korang terkejut.. aku dapat Anugerah Tulisan tercantik masa Tadika.. hahahah.. lol
aku nie mmg ganas.. kecik2 aku dah start main bola ngan org skolah menengah n orang2 tua.. kalau tak dapat bola.. aku kejar keliling padang.. sebab tue la nama aku JEBON...

tadika aku ade main musik... aku mula2 main tiktok.. pastue main yg kepit2 tue.. last sekali aku main yg bunyi CHeng-... lupa la plak nama dia... nnt aku sambung lagi k.. tak sempat la plak....
pernah dulu kitaorang masuk paper utusan.. sebab main musik punya pasal... hehehe... tapi takde la sehebat mana...

last yg aku ingat... aku dapat anugerah tulisan tercantik... fuhhhh.... mmg tak disangka2... kalau korang nk tau... start jer skolah rendah.. akulah tulisan yg terhodoh dalam sekolah... sian kat aku.. tiap2 hari kena sound ngan cikgu... aku cuba yg terbaik tue nk kasi cikgu suka ngan tulisan aku... apekan daya.. kalau dah comot tue.. comot la sampai bila2...

aku lupa nk cerita.. ade sekali aku nk pi ke Tadika.. aku nampak ahli2 banduan jogging pagi... skali mak n kawan2 mak aku tegur banduan.. Jamal Abdillah ker nie... aku rase .. mmg dia kot masa tue.. dia pernah dulu terjebak dalam dadah... tempat aku mmg dekat ngan pusat serenti.. masa aku gi memancing kat ujung kg.. aku pernah jumpa geng2 pusat serenti yg larikn diri.. aku terus cabut lari.. hahaha.. kena tikam nnt tak pasal plak aku..

3 comments:

Fakhruru said...

yes!! ada nma baru!!
JEBON!! JEBON!! JEBON!!

najiha herbalife said...

yes jebon..jebon

pian_palop said...

hahahaha... nama tue dah diharamkan... kena marah ngan mak aku baru korang tau...